چگونه ازداستانهای کوتاه زبان استفاده کنیم:

 

در امر فراگیری زبان انگلیسی باید از ابزار هایی استفاده نمود که فراگیری را برای ما بهتر و موثرتر نماید.یکی از روشهای مفید، استفاده از داستانهای کوتاه است که می توان برای listening ,speaking  و pronunciation و درک موقعیتهای زبانی در جهت یادگیری زبان انگلیسی از آنها استفاده نمود.

امروزه به آسانی میتوان با استفاده از این داستانهای کوتاه و البته با روشی صحیح ،زبان را آموخت که این امر در مؤسسه زبان  MIEبا راهنمایی اساتید مجرب و با استفاده از متد های به روز میسر شده است. داستانهای کوتاه را هم به صورت  صوتی و هم نوشتاری باید مورد استفاده قرار داد،چراکه هردو راه listening  و reading در حقیقت مسیر ورود مطالب به مغز هستند که با تمرکز بر آنها و گرفتن اطلاعات، می توان به تولید مطالب جدید با استفاده از آن inputs دست یافت. اولین و مهمترین قدم در جهت یادگیری زبان تقویت گوش میباشد که با گوش دادن به فایل های صوتی این داستان ها که در سطوح متفاوتی گرد آوری شده اند این امکان به وجود میاید.اما مهمتر از همه این است که چگونه  و از چه طریقی میتوان به این داستان های کوتاه گوش داد چرا که برای زبان آموزی که در سطوح اولیه یادگیری است تنها گوش دادن کافی نیست. ما در مؤسسه MIEبه شما می آموزیم که از فرصت خود به بهترین نحو استفاده کنید و بهره لازم را ببرید چرا که رمز موفقیت در استفاده صحیح از ابزار های موجود و استفاده از تجارب  افراد موفق میباشد. به دلیل نقش مهم و ضروری داستانهای کوتاه در امر فراگیری زبان انگلیسی، موسسه MIE در سرفصل  آموزشی زبان خود، به آنها میپردازد و برای پیشرفت زبان آموزانش، از این روش و البته به طریق درستش، استفاده میکند.

در برنامه آموزشی این موسسه، علاوه بر کتابهای آموزشی مربوط به هر سطح، کتاب و یا کتاب داستانهایی نیز در نظر گرفته شده است که به دلیل نقش مهمشان در یادگیری زبان، از انها در جلسات کلاسهای ترمیک و خصوصی، آزمون به عمل می آید و بعد از گذشتن یک ترم احساس رضایتمندی و پیشرفت کاملا توسط زبان آموز احساس میشود.

از آنجاییکه داستانهای کوتاه دارای نکات گرامری و لغات جدیدی هستند، زبان آموزان با مطالعه و گوش دادن به آنها، میتوانند در مکالمه و نوشتار خود نیز از دانش به دست آمده بدین روش استفاده نمایند و موفق به خلق موقعیتهای گفتاری و نوشتاری بهتر و زیباتر گردند اما نباید از این موضوع غافل  شد که داستان باید هم سطح دانش زبانی زبان آموز انتخاب شود نه  بالاتر چرا که این امکان در امر آموزش زبان انگلیسی از این طریق باید صورت گیرد، یعنی زبان آموز باید قادر باشد ۹۵ درصد چیزی را که می شنود بدون نیاز به فرهنگ لغت متوجه شود و در مورد ۵ درصد بقیه از طریق حدس زدن فهم مطلب امکان پذیر است.

گوش سپاری و تکرار جملات داستانها البته که صبر فراوان میخواهد که اگر انگیزه یادگیری در افراد بالا باشد به این مهم دست میابند. با این عمل زبان آموزان علاوه بر یادگیری چگونگی استفاده از جملات با تلفظ های مختلف نیز آشنا میشوند و میتوانند در مواجهه باآن لهجه و تلفظ به آسانی مطلب ارائه شده را درک نمایند.

از انجاییکه دسترسی به این منبع با ارزش در امر فراگیری زبان آسان و مقرون به صرفه است، میتوان با شرکت در کلاسهایی که بدین منظور در مجموعه MIEبرگزار میشود و به زبان اموز تکنیکهای لازم  را می آموزد، در استفاده بهینه و موثر از این روش نیز موفق شد.

در انتها باید به ذکر این نکته نیز پرداخت که استفاده از داستانهای کوتاه و جملات فراگرفته شده بدین طریق موقعیت بسیار خوبی را به زبان آموز می دهد تا با حس مثبت و انگیزه بالایی به امر یادگیری نکات جدید در زبا ن آموزی نیز بپردازد،چراکه با بهره گیری از این روش وی می تواند صحبت native speakers  را درک نماید و از آنها حتی در زبان مادری و حتی ارائه هر چه بهتر پروژه های علمی و کاری استفاده نماید. پس بهترین راهکار در استفاده از داستانهای کوتاه تکرار جملات شنیده و خوانده شده، البته به بیان ساده است که منجر به نقش بندی آنها در ذهن میگردد.

 

1 دیدگاه

  • سیاه قلم

    سلام.وبسایت خیلی خوب و جامعی دارید.ممنون

  • دیدگاه خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *